Friday, June 1, 2012

wazza~

Assalamualaikum
jumpa entry menarik di blog ainul muka comel mintak copy sikit hehhee . suka . dapat rasa . oh indahnya dunia . tapi itu bukan aku . aku masih duka hua hua merindu dari jauh

Dia gemar menulis. Menulis tentang cerita hidupnya. Menulis puisi-puisi yang mungkin sampah bagi orang lain. Namun indah baginya. Dia juga gemar muzik. Muzik jenis apa pun diredahnya. Dia wujud dalam dunianya sendiri, dunia sunyi, dunia senyap. Cuma dia, dan bayangan impiannya hidup di dalamnya, bersama angan yang terlalu ingin digapai, dipeluk, disimpul kemas sendiri.

Dan kenangan itu, tidak pernah pupus mahupun luntur dari benaknya. Tidak pernah dia cuba, untuk melepasnya. Cuma itu, yang dapat memberi dia keteguhan untuk terus membina angan indah di dunianya sendiri, dunia sepi.

Terlalu banyak kenangan bersama si jejaka, yang mungkin cuma dia yang bisa dicinta. Kenangan yang mana cuma ada dia, dan si jejaka di dalam dunia mereka. Dunia indah ciptaan mereka, bersama kenangan klise milik mereka. Perbuatan jejaka itu menghilang mengheret jiwanya, menggantung perasaannya. Dan kembali membawanya ke dunia sepi, penuh kelabu, penuh pincang. Tidak pernah sedetik juga dia melepaskan cintanya pergi, berlari. Tetap utuh, di mindanya. Tetap sayang, di jiwanya. Hidupnya hanya untuk itu.

Dia berjalan di kaki lima itu, merenung lantai kosong itu, terus berjalan. Bersama kenangan. Seketika matanya bertembung dengan sepasang mata itu, tersenyum padanya. Mata itu, dia tahu, mata itu mata yang sering dirinduinya. Sering di dalam dunia anganannya. Dia tahu, cintanya kembali. Kembali mewarna dunia kelabunya, yang sudah luntur, bengkok tiangnya untuk berdiri teguh. Kembali melakar lukisan indah milik mereka, melakar puisi cinta, berdua. Dia membalas senyuman itu, dengan perasaan yang tidak pernah berubah. Sejak dulu, tidak pernah sezarah pun dia cuba untuk mengubahnya. Sayang.


Dunia sepinya kembali cerah seperti bunga yang baru mekar dengan curahan air. Namun dunianya mekar, indah, manis, hanya dengan senyuman itu.


Senyuman cinta hatinya.







 bila perempuan bertemu . dunia mencarut dah datang . hakikatnya aku rindu dia . dan kau tak tahu siapa huahauhauhaaahuaa .dan sebenarnya seronok tukar maxis ke celcom . oh jimat . oh manisya .oh dapatlah mengacau orang hehe . hai celcom  k assalamualaikum

No comments:

Post a Comment