Friday, May 11, 2012

amour

Assalamualaikum

orang kata dengan mulut memang senang semua datang dari akal tapi kata dari hati ? orang tak pernah nampak apa lagi nak dengar .

aku boleh kata dan otak aku fikir ok masalah ni dapat diselesaikan aku pun senyum depan orang ramai buat lawak bodoh jadi perempuan gila dan mungkin bermasaalah tapi selepas tu hati aku berat dah tak sanggup nak tahan pergi ke hujung bangunan sekolah tengok pokok mata berair tangisan datang .

sekali aku fikir apa masalah aku sebenarnya ?

hari demi hari macam macam  aku dengar macam macam aku fikir macam macam cara aku cuba tenangkan hati aku .



ok buat cool aku bukan siapa siapa nak aturkan hidup orang kata mother teresa kita umpama lukisan tuhan yang lukis kan . jadi aku tahu tuhan dah lukiskan jalan yang terbaik untuk aku untuk kita mungkin untuk orang lain .

dan mungkin kali ni aku gagal untuk capai apa yang aku nak . biasalah manusia mampu berharap memberi itu dari tuhan . rezeki dari tuhan dan cinta manusia dari tuhan . dunia ini telah diatur sehinggakan malaikat sendiri tak mengerti kenapa allah ciptakan manusia walhal suatu hari nanti mereka akan saling sakit menyakiti dan bertumpah darah dan itu semuanya dari tuhan . tuhan aku allah . kau pun dah tahu .

 bila satu saat apa yang aku nampak semuanya mengingatkan aku pada manusia . aku tak tahu apa masalah otak aku . asyik asyik ingat benda lama mungkin aku perlu tahu manusia cepat berubah .

percayalah aku tak seperti yang kau nampak . aku bukan nak menganjing kat sini nak kutip simpati manusia . aku cuma bingung tiada tempat nak berkata kata apa yang pasti aku dah memohon secara direct dengan tuhan iaitu doa .

 rasa sebak dan berat di hati dah terubat sedikit dengan cara keluarkan air mata . kenapa aku mudah mengalah dengan permainan manusia aku hanya pandai menangis dan menangis . apa yang aku tahu aku lemah aku tak dapat nak lawan permainan manusia . biarkan tuhan . manusia itu ciptaan tuhan jadi biarlah tuhan yang uruskan ..

suatu hari nanti bila kau rasakan penderitaan ini di situlah kau sedar tentang permainan dunia yang paling berbisa iaitu amour .


tabahkan hati kehidupan diteruskan untuk destinasi yang pasti iaitu akhirat alam yang kekal tiada penghujung.


 nah ambik kau duck face free free tak payah nak kutuk aku .dan abah terima kasih jam kasi saya pinjam jam huahuahua

No comments:

Post a Comment