Monday, December 16, 2013

se-ko-lah

Assalamualaikumzzzzzzz

dah berabad ghasenye tak diupdatekan belogg gua yang dah uzur ni . rasa cam jakung je nak tulis banyak sanagt ceritanya tapi tak tahu gimana mahu nulisnya kehkehkeh berbohong nye aku

and i just wanted to say is i just passes the freaking eshpiem  ghase macam aman damai je hidup aku makin makin hari ni ! ye lah aku tak perlu nak guna otak aku yang kosong ni diiisikan dengan mende mende shekolah ni aku dah muak dah rasa macam nak lari ke hujung dunia sebab nak lari dari sekolah ! woh hahaha

i was bad in there and i guess semua orang dalam sekolah aku tu memang dah menyampah tahap gila nak jadi babi dah sebab tengok muka aku yang cun tak cun nih neghneghengeh peghasan je lebih
tambah tambah i got so many failures in my last examination hahahaha teghuk mena mena doh ni

but it feels better when you let out everything that you have learn haha maksud aku macam ok la belajar 5 tahun belajar dan belajar hahah tapi aku tak belajar lah aku tidur dalam kelas ponteng hahahaa i was really bad i told you

tapi school taught me many lessons of life contaahnya dalam hidup ni semua tak datang bergolek ke menayang ke semua kena ada effort kalau nak hidup ye lah aku ni memang malas tahap tenggiling ! tapi makhluk allah sekeliling aku ni memang banyak sangat tolong aku nih dari takde jiwa ke ada jiwa nak belajar and it was my favorite all the time teacher yess almost the whole batch love her teacher suhaiza .

 


she showed me the right track of life and she really reminds me of my dad haha aku pun tak tahu napeee
when she told me 'belajar itu amanah allah and you as a student you have to take the responsibility'
dari situlah aku mula nak sedar and mase tu aku rase dah habis trial tak silap hahaha for the god sake aku menangis punyalah nak banjir satu makmal kimia . words cant describe betapa berharganya dia dalam hidup aku . ye lah mane taknye aku memang banyak fail masa rasa macam nak jatuh nak mati nak bunuh diri semua syaitan datang mase nak menagmuk semua ada tuhan lah tahu apa yang aku study tak masuk sigh ni la pembalasan nya and it was the worst nightmare in my life that i wont repeat anymore .


and bunch of thanks to pengetua and all the teachers either they taugh me or not tolong aku masa genting walapun aku banyak buat salah alhamdulilah some of them already forgave my mistakes and masa majlis izin ilmu pun i got a big hug from teacher zamani and that was amazing hahaha dan cikgu fizik i could see his eyes was about to cry . i wont forget it .

aku tahu aku cerita ini panjang korang mane duk kenal cikgu cikgu aku ni hahaahah xpela aku cuma nak luahkan and blog is the only place !!!





teacher hanannn ! i adore her damn much !! hahaha her quote is 'bukan senang nak jadi senang bukan susah nak jadi susah' and gambar ni masa prom haha prom lah sangert ni dinner the senior year student at renaissance hotel and ill update soon dinner ni ahhahaa

ok lah dah banyak sangat aku membobel entah apa apa . insyallah doakan kerajinan aku ye nak update hahahaha ok a-d-i-o-s tenenenene








Friday, February 22, 2013

power rangers

Assalamualaikum

here we go again meet my boring lame life story again . ha . ha . ok tengah jaga mood ni supaya berkekalan mentip tip top laptop ni bersama dengan idea dari langit nak update blog dah lama dibiarkan keseorangan dengan penuh kekejaman .

tak ada apa nak diceritakan . kalau nak cerita pun kehidupan aku lately ni sangat memboringkan menandingi warga emas pencen menunggu anak . cuti raya cina pun aku reti baring atas katil pegang phone dan sambil kan memikirkan perkara yang sama . HOMEWORK . orz.

12:55 a.m esok sekolah dan aku masih disini menyelinap blog sambil membuat kerja kursus accaount yang berhabuk setebal 5 inci akibat tidak disentuh dari tahun lepas angkara syaiton durjana . astaghfiruallahalazim .

jadi budak separuuh nak dewasa ni letih sebenarnya . jujur aku kata hari hari tengok benda sama kena marah benda sama tapi masih buat kesilapan sama . kadang kadang rasa macam nak terjun bangunan pastu masuk syurga terus . hahahaha

dan migrain migrain selalu datang huh . kepala jadi pening . idk whts going on rasa macam letih sangat . tapi macam mana pun kena enjoy apa yang kita buat . i try ...

homework tuition ulang kaji ah too many things i have to do rasa macam tak cukup masa dan kadang kadang malas sanggggaaaaaaaat dan rasa macam hilang semangat ah . letih semua tu . hm . macam mana pun aku naaak jugak 9A T.T .. aku cuma  tak nak masa pmr jadi benda sama dekat spm wuwuw . ok . kena lupakan dunia ingatkan buku . ok . cuba . ok .




front camera iphone memang fail . haha nampak di pipi jerawat menghiasi . nampaklah betapa stressssssss nya . tapi try jugak nak lari dari masalah ni hm .

aaaah finally my parcel arrived hahaa sweater yang dah lama jadi keinginan nafsu hohoho semata mata nak bagi sama dengan sweater nathan sykes hahahahaha 

you are one of my dreams nathan i love you i love you will you marry me baby nathan !!!! hahaha suatu hari nanti akan ku jejakkan kaki ke konsert the wanted forever #TWFamily hehehe

entah tiba tiba minat the wanted tapi aku lebih sukakan the wanted banding dengan one direction hahaha and EXXXXXOOOOOOO KKKKKKKKKKKKKKKKK ! hahahha .. saja isi masa terluang minatkan lelaki yang memang tak dapat dimiliki dan dinikahi hahahaha

grrrrrrrrrr rindu nya kat sehunnn /////////////////


ok lah babaaaai nak tidur dah wuwuwuw :(

Wednesday, January 23, 2013

him

Assalamualaikum

Life aint so sweet its all about him a guy that i love the most  about a year ago .
how i would wake up everyday and beam like its the best day of my life how i would re-read our text messages and chuckle in bliss how i would try to act normal whenever he smiles at me , stares at me , and talks to me ... and how i would swear to myself that i wont break his heart and hope that he would take care of mine and protects me and be with me whenever im sad .

but god plans better for me he not even mine . i have to accept that and trying to forget him  it kills me inside though seeing a guy that i love the most with another girl . and someone sent me their photos together . speechless . cant describe how really i feel .

gone dream shattered thats all i can say . now i would walk away around and admit it never happened . i would face everyone and let no one but only my torn heart knows theres more than meets the eyes and i know realizing everything for all he did that i didnt know its time IM BETTER OFF.



i wish i could be this beautiful in the real life ==' anyway thanks to cymera because of this MOTHERFUCKERBEAUTIFUL .

and  my new baby



welcome.

Saturday, January 19, 2013

evening

Assalamualaikum

angin dah bertiup tiup kesejukkan duduk di wakaf mengenang nasib kerja sekolah bertambung yang belum disudahkan . tahun ni sangat penat lagi memenatkan addmath pun aku dah fedup tak tahu nak buat macam mana . but i have to strive though .

chemistry setakat ni ok cuma addmath aku rusim tahap bapak ni . aaaa !!! tapi baru awal tahun insyallah sempat kot kih kih kih ..

sebenarnya ada benda nak dikongsikan maksud aku nak meluahkan aku cuma rasa hubungan sesama manusia ni susah nak jagakan ? kalau ada pun mesti tak stay lama mesti ada pengakhiran .

dan aku rasa sekarang aku berada di peringkat pengakhiran . lama lama rasa macam i cant stay along with my friends or people . feels like i want to live alone in this world .

hmm tu je lah apa yang dirasakan .



biasalah mesti ada gambar tersengeh heheheeh

  


bagaimanapun terima kasih kepada elllyyyyyyy and miyaaaaaa hahaha hadiah anda sangat comel :) iloveee youuu .. ok lah nak sambung tidur night :D

Saturday, January 12, 2013

lisha iz sad

Assalamualaikum

hai and hai how i miss this h a ha ha tulis post mcam batak . wa rindu niii rasa macam dah lepas spm je bila buka laptop taip blogger ha ha ha . lucu kah ?

hari pertama sekolah semua ok kot cikgu cikgu macam beres je kih kih kih .
and 24 my brthday haha tak ada special sangat got birthday wishes and a slice of choc indulgence cake . lisha iz sad .

tak ada benda nak cakap sebab sekarang tak ada mood idea melintang belari entah ke mana
again lisha iz sad

nampak la wajah keletihan seriously . night :(

Tuesday, November 27, 2012

Freedom

Assalamualaikum

happy nyer ngak budak bioul dah freedom . aku . hmm tak berfreedom mana la woi . tahun depan dah spm . cepat nya masa since form 1 i have been here until now form 5  mungkin sampai aku masuk u mungkin sampai kahwin dan mungkin sampai ada anak . cepat nya kitaran manusia . macam tak masuk akal . haha . apa pun insyallah . haha

for what i have been through .. im not ready yet to face all of this . been loved and hurted its hard to get up and forget all of these memories .ahahaha . tapi begitulah berpijak di bumi nyata aku kena sedar jugak .  realizing everything im better off .

so plan untuk form 5 semestinya aku nak straight a's .. dah tak nak dapat 5A macam PMR . too bad aku kena buat sesuatu huahua . ok aku plan nak duduk asrama jadi tak ada lah aku berkepit sangat dengan phone internet dan semua jenis shit . jadi aku pun sedikit sebanyak akan tinggalkan dunia blogger . haha ill miss this moment .

jadi tusyeng dah siap kan aku dah ready untuk fightingg !!! haha ok lah .. em ada satu cerita lagi .tapi malu nak cerita . sebenarnya dan rasa keletihan kaki .

abah nak spec baru hmm ,
tak ah aku terjatuh cinta wuwuuw tapi dengan user twitter haha . tak boleh nak cakap sebab aku selalu fikir pasal dia tunggu tweets dia . aku dah jadi gila . haha . k dah . nak masak maggie hehe . ok ajaaa ajjaaaa fightingggg lisha nabilah zulkifke



Tuesday, November 20, 2012

Sudara 17.18.19

Assalamualaikum

dah lama senyap malam ni nak bercerita weehe 17 18 19 trip yang kecik diuruskan oleh kanak kanak kattan ke Sudara Beach Resort 3 hari 2 malam dengan harga Rm 70 bersama 17 orang kawan kawan seronoknyer . tak lah gitu tapi ok lah dari aku menanam lemak di rumah tidur pukul 4 hingga 1 pm . inilah anak dara moden wawasan 2020 .

time cuti cuti ni memang malas dan memalaskan patutlah kerajaan kedekut nak bagi cuti . sebab spesis macam aku ni jadi malas semalas malasnya . sebenarnya aku tak boleh pergi trip ni tapi dengan bantuan muka kesian aku pergi , aku memang hebat . sangat hebat . hehe


inilah dia benda cute bersengeh . oh malam sebelum pergi tu packing barang barang dengan penuh rakus , dan bawa satu guni baju dah macam nak lari rumah padahal tiga hari je padahal dalam kelantan je
nampak lah kesungguhan kanak kanak tu . dan sebelum pergi keluar dengan biha mira beli barang barang bbq kat tesco . bahagia dapat jadi mak sellama 3 jam

 
 sampai kat sekolah terus naik bas sekolah nak tercabut tayar worth la jygak Rm 450 sewa .. sampai sana dalam satu jam kot huhu . dan rasa la worth walaupun service macam celaka sikit . dan pantai dia cantik dan bersih je hehe


nampakkah muka kekoyaan dan perasan seksi di situ . terima kasih kepada make up haha . ok sambung cerita sampai sana amik 3 bilik satu untuk laki dan 2 untuk perempuan . memang semak ah dalam bilik tunggang langgang jasa sifat kemalasan semuanya dan berkubang lanang . haha tapi ok ah . malam pertama bbq pastu malam tu main truth or dare dengan diaorang memang terbongkar segala cerita cinta dan cerita cerita yang berhabuk dalam hati wkwkwkwkwkw .


pergi sana tak bawa dslr pakai phone je amik gambar . memang rugi ah tak pakai camera film rugii ohh .. tp ok ah mengharap kan cam iphone yang tak berapa nak jelas ni . haha . ah kita orang amik bilik garden view sebab takut tak cukup bajet hahaha . nampak lah semangat berjimat cermat di situ .


sampai sana terus terjun kolam memang nampak lah semangat kanak kanak . haha masa ni oklah tak ramai sangat orang .  memang pool kitaorang legend tanpa kami kedaan senyap haduirnya kami memeriuhkan keadaan haha .


inilah kanak kanak hahaha tapi sayangnya tak cukup aku memang tak ada sebab amik gambar lorna melayan madi di pantai dan yang laki main kolam faiqah biha kat cafe . semua buat haluan sendiri masa ni . dan dumi main bola sorang sorang ,. memang bapak susah nak handle .


elelelel saya lah pelakon utama , bulerghj nak muntah . hahha okok dah .



masa ni dalam bilik otw nak pergi bbq . everything was fine . vaish shepeaking lah pulaks hahaaha . k dah miuntah . hahha

pantai dia memang aman makmur . boleh lah nak bercintan cintun kat sini . aku memang sengeh je lah team tak ada pakwe memang jellllous lah tengok couple lain berbahagia . sabarlah sayang ku wkwkwwkw .


wawa dan elly dan yati dan shasha dan miya dan farah dana saya berada di cafe sudara ni . makanan dia kira ok ah sedap aku order chicken chop dia memang puas hati dan nasi goreng dia cucur udang semua perfectoo tapi sayang air dia macam celaka punyalah sikit satu gelas rm 3 memang kedekut ah . aku pantang orang kedekut ni hahaha aku kedekut tak apa cuma jangan orang lain . haha . k dah .




ni masa last day amik gambar sekali tapi keri tak ada masa ni sebab tolong amik gambar memang tak gempak tak ngam ngam macam segi empat tepat . haha .


from left faiqah,mira,sabiha,lorna and her husband madi , syahir , dan aku paling cunmelz lisha ,miya ,elly yati dan yang belakang dari kanan wawa , shasha , farah ,pook sak , london dan dumi dan pengambil gambar keri haha thanks for the memories and this is very special walaupun kitaorang gaduh dan sikit je orang dengan ketiadaan makanan kita kongsi sekali .. malam malam teman kitaorang ke cafe dan sudi main game kanak kanak truth or dare , game im dead dan nomber memang syok . haha dan kat kolam main tarik tali piggy back . main poolis anti wan to jaga polis mati pencuri jaga , hahaha and all those kiddo things fart in the pool . we laugh together hahaha then tengok movie sekali . and that was really fun . ahaha really thanks tooo you all forever be friends hehe , :D . someday we will do this again after SPM maybe . haha


dah abang lisha dah marah hahaha . ok lah thanks for reading aku nak pergi basuh baju yang bertimbiun dan jemur jemur di malam malam . ini memang kerja favourite saya . oleh itu .. assaalamualaikun and please pray fpr gaza :)